Redirect چیست؟
نوشته شده توسط : noor

همان طور که گفتیم redirect در لغت به معنی راهنمایی دوباره و تغییر مسیر است. هر صفحه وب دارای یک آدرس URL (مخفف Uniform Resource Locator) است. گاهی اوقات شما قصد دارید محتوای وب سایت خود را از یک آدرس اینترنتی به آدرس دیگری منتقل کنید. در این زمان به تغییر مسیر یا ریدایرکت نیاز دارید.  مراحل سئوکار شدن فرآیند تغییر مسیر باعث می‌شود، به صورت خودکار، مرورگر از یک URL به URL دیگر منتقل شود. پاسخ دیگر به سوال ریدایرکت چیست، این است که در دنیای سئو، دستور redirect، روشی برای انتقال کاربران و موتورهای جستجو از صفحه‌ای به صفحه دیگر یا از سایتی به سایت دیگر محسوب می‌شود.

خوب است بدانید در ریدایرکت نیازی به اشاره به وب سایت اصلی نیست، بلکه redirect می‌تواند به هر URL دیگری اشاره کند.

انواع redirect چیست؟

ریدایرکت‌ها انواع مختلفی دارند. در اینجا ما به معرفی مهم‌ترین و پرکاربردترین redirect ها می‌پردازیم.

ریدایرکت 301 یا دائم

ریدایرکت 301 به معنی انتقال دائم یک URL است. این روش، بین 90 تا 99 درصد اعتبار صفحه را منتقل می‌کند. اگر قصد دارید آدرس صفحاتی را برای همیشه تغییر دهید، باید از آموزش redirect 301 استفاده کنید. زمانی که ریدایرکت را برای صفحه‌ای فعال می‌کنید، کاربران و موتورهای جستجو به آدرس جدید منتقل می‌شوند. به این ترتیب، علاوه بر حفظ مخاطبان و بازدیدکنندگان صفحه، به انتقال اعتبار صفحه نیز کمک می‌کنید.

حتما می‌دانید که موتور جستجوی گوگل برای هر صفحه از سایت شما امتیازی را در نظر می‌گیرد. در صورتی که صفحات خود را بدون ریدایرکت کردن، تغییر آدرس دهید، این امتیاز را برای آن صفحه از بین می‌برید. اما در صورت استفاده از ریدایرکت 301، بخش قابل توجهی از اعتبار صفحه منتقل می‌شود.

ریدایرکت 302 یا موقت

اگر در وب سایت خود صفحاتی دارید که به هر دلیلی به طور موقت در دسترس نیستند، از ریدایرکت 302 استفاده کنید. انجام این کار باعث می‌شود کاربران با مراجعه به این صفحه با خطای404 روبرو نشوند و فورا به صفحه مدنظر شما انتقال پیدا کنند. شما با استفاده از ریدایرکت 302 به موتور جستجوی گوگل می‌گویید که قرار است یک انتقال موقت به صفحه جدید اتفاق بیفتد و نیازی به انتقال اعتبار صفحه قدیم به صفحه جدید نیست.

ریدایرکت 307

ریدایرکت 307 در واقع همان ریدایرکت موقت 302 در HTTP نسحه 1/1 است. ریدایرکت 307 کاربرد زیادی ندارد و معمولا موتورهای جستجو آن را مانند ریدایرکت 302 در نظر می‌گیرند. این ریدایرکت زمانی یه کار می‌آید که شما قصد دارید وب سایت خود را به صورت موقت منتقل کرده و سرور شما نیز از HTTP نسخه 1/1 پشتیبانی می‌کند.

بنابراین ریدایرکت 307 تنها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که:

  • محتوا واقعا به طور موقت منتقل شده باشد.
  • اکنون سرور برای موتورهای جستجو با نسخه 1/1 سازگار شده باشد.

و چون تشخیص اینکه موتورهای جستجو صفحه وب را با چه نسخه‌ای سازگار می‌شناسند، تقریبا غیرممکن است، بنابراین توصیه می‌کنیم برای جابجایی موقت محتوا از ریدایرکت 302 استفاده کنید.

ریدایرکت Meta Refresh

این ریدایرکت به جای اجرا در سطح سرور، در سطح صفحه انجام می‌شود. Meta Refresh معمولا کند است و در تکنیک‌های سئو پیشنهاد نمی‌شود. این نوع ریدایرکت به شکل صفحه موقت با پیغام «در صورتی که تا چند ثانیه دیگر به صفحه مورد نظر خود منتقل نشدید، اینجا را کلیک کنید.» ظاهر می‌شوند. هر چند که Meta Refresh تا حدودی اعتبار صفحه را انتقال می‌دهد، اما به دلیل عدم انتقال کامل اعتبار و کارایی ضعیف، استفاده از آن توصیه نمی‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: